Strona 1 z 11


23 Maj 2003, 12:32
Remek

Czesc.
Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
???



23 Maj 2003, 12:40
RP

Czesc.
Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
???



chyba raczej w druga strone - tzn. zobowiazuja do NIE wlaczania swiatel
awaryjnych - a do wlaczenia swiatel (krotkich ;-)) ) - przynajmniej przez
pojazd holujacy (bo holowany moze miec padniety akumulator i wtedy ze
swiatel nici)

RP


23 Maj 2003, 12:44
Ojciec J@Velin


(bo holowany moze miec padniety akumulator i wtedy ze
swiatel nici)



Wtedy z holowania nici bo:
1)  Nie ma kierunkowskazów i nie może zasygnalizować manewru
2) Nie ma serwa, więc nie ma hamulców, więc stwarza zagrożenie
3) Nie ma świateł stopów


23 Maj 2003, 12:47
excile

Czesc.
Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
???



przepisy przepisami a moze tak pomysl troche:)
Jesli bylyby wlaczone swiatla awaryjne to skad bys wiedzial czy pojazd

przez okno, a moze machal reka?. Za to o ile pamietam musi byc wystawiony
trojkat na tylnej szybie

pzdr
DC
scporpio 2.0 obklejony nieobtrabiony




23 Maj 2003, 12:55
mac


| (bo holowany moze miec padniety akumulator i wtedy ze
| swiatel nici)

Wtedy z holowania nici bo:
1)  Nie ma kierunkowskazów i nie może zasygnalizować manewru
2) Nie ma serwa, więc nie ma hamulców, więc stwarza zagrożenie



U mnie to już występuje brak hamowania jak silnik jest wyłączony :)


23 Maj 2003, 13:09
Remek

przepisy przepisami a moze tak pomysl troche:)
Jesli bylyby wlaczone swiatla awaryjne to skad bys wiedzial czy pojazd
holowany skreca



Wlasnie mysle i bylem pewny ze tego nie ma w kodeksie. tzn obowiazku
wlacznia swiatel awar podczas holowania.(wlasnie miedzy innymi na brak
sygnalizacji skretu !

Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!
 z drugirj strony w jaki sposob przymocowac trojkat ostrzegawczy z tylu
samochodu ??? Kazdy chyba wie ze jest spory i ma duze mozliwosci porysowania
pojazdu. A gdyby tak byly trojkat jednorazowe przylepiane na tylna szybe
badz karosierie ??
Hej


23 Maj 2003, 13:44
mori

[...]

 z drugirj strony w jaki sposob przymocowac trojkat ostrzegawczy z tylu
samochodu ??? Kazdy chyba wie ze jest spory i ma duze mozliwosci
porysowania
pojazdu. A gdyby tak byly trojkat jednorazowe przylepiane na tylna szybe
badz karosierie ??



ja wkladam na tylna polke i podpieram jakas zwinieta w klebek szmata tak
zeby docisnac do powierzchni szyby... z zewnatrz widac bardzo dobrze.

pozdrawiam
Grzesiek


23 Maj 2003, 13:50
Mattik

W mojej Fiescie sprawdzalem i spokojnie moge swoj trojkat postawic na polce
pod tylna szyba ... niczego nie porysuje jak sie zabezpieczy stojak (chocby
szmata) ... a trojkat jest dobrze widoczny. Testowalem na "wszelki wypadek"
:)
Natomiast przez pol Warszawy holowalem kolege w jego Maluchu. Tez nie bylo
klopotu z postawieniem trojkata z tylu ... wiec nie widze problemu
wiekszego. Widzialem tez juz kombinacje w stylu uchylona tylna klapa a
trojkat miedzy brzegiem bagaznika a klapy.

23 Maj 2003, 14:53
Cyprian Prochot





W mojej Fiescie sprawdzalem i spokojnie moge swoj trojkat postawic na
polce
pod tylna szyba ... niczego nie porysuje jak sie zabezpieczy stojak
(chocby
szmata) ... a trojkat jest dobrze widoczny. Testowalem na "wszelki



wypadek"

hmmm, ja w combi mam rolete:((
na tym sobie raczej trojkata nie postawie. ....


23 Maj 2003, 17:23
Markus-LCA

hmmm, ja w combi mam rolete:((
na tym sobie raczej trojkata nie postawie. ....



przycisniesz na zewnatrz wycieraczka ;)


23 Maj 2003, 17:27
Markus-LCA

Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
???



??? wrecz zabraniaja.... ma byc umieszczony z tylu trojkat i w miere
mozliwosci powinny byc wlaczone swiatla mijania. Nienawidze kierowcow,
ktorzy wlaczaja swiatla awaryjne, dezorientuje to innych, nie ma mozliwosci
zasygnalizowania skretu, a jak jest trojkacik to od razu wiadomo ze auto
przet tym samochodem holuje i przy ewentualnym wyprzedzaniu trzeba brac
poprawke, ze sa dwa samochody i nie mozna wiechac miedzy nie.... linki nie
widac jak jedziesz za takim.

Pozdrawiam
Markus

Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania


23 Maj 2003, 17:56
J.F.


| Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
??? wrecz zabraniaja.... ma byc umieszczony z tylu trojkat i w miere
mozliwosci powinny byc wlaczone swiatla mijania. Nienawidze kierowcow,
ktorzy wlaczaja swiatla awaryjne, dezorientuje to innych, nie ma mozliwosci
zasygnalizowania skretu, a jak jest trojkacik to od razu wiadomo ze auto



Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.

przet tym samochodem holuje i przy ewentualnym wyprzedzaniu trzeba brac
poprawke, ze sa dwa samochody i nie mozna wiechac miedzy nie.... linki nie
widac jak jedziesz za takim.



Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.
Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.

Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania



Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie

J.


24 Maj 2003, 03:43
Leszek

Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie



Najpierw poczytaj rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów:
      ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

      262  -  z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia.

Miedzy innymi to:
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzezeniem ust. 2, wyposaza sie w nastepujace swiatla
zewnetrzne:
  1)  drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umozliwia rozwijanie
predkosci przekraczajacej 40 km/h;
  2)  mijania - pojazd samochodowy;
  3)  kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje sie do
motocykla jednosladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1
stycznia 1986 r.;
  4)  hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
  5)  oswietlajace tylna tablice rejestracyjna - pojazd samochodowy i
przyczepa;
  6)  pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokosci
1,6 m lub wiecej;
  7)  pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
  8)  odblaskowe tylne inne niz trójkatne - pojazd samochodowy;
  9)  odblaskowe tylne trójkatne - przyczepa;
  10) odblaskowe przednie - przyczepa;
  11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o dlugosci przekraczajacej 6,0
m, ciagnik siodlowy i przyczepa;
  12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla, i przyczepa;
  13) przeciwmglowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla, i
przyczepa;
  14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla;
  15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których
szerokosc przekracza 2,1 m; nie stosuje sie do podwozia samochodu
ciezarowego z kabina w zakresie swiatel obrysowych tylnych;
  16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których dlugosc
przekracza 6 m (dlugosc przyczepy powinna byc liczona razem z dyszlem).

...a dopiero potem napisz ze nie widzisz róznicy miedzy swiatlami awaryjnymi
a zóltymi sygnalami blyskowymi. Sadzisz ze przekonasz sad grodzki ze to to
samo??
Powodzenia;)


24 Maj 2003, 03:44
Markus-LCA

Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.



ROTFL :-)

| przet tym samochodem holuje i przy ewentualnym wyprzedzaniu trzeba brac
| poprawke, ze sa dwa samochody i nie mozna wiechac miedzy nie.... linki
nie
| widac jak jedziesz za takim.
Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.



pewnie, jak jest w bagazniku to na pewno kiepsko go widac ;-)

Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.



dlaczego maja sie nienormalnie zachowac ?

| Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania

Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie



jest, dostaniesz mandat jak nic - za nieprzepisowe uzycie swiatel
awaryjnych.

Pozdrawiam
Markus


24 Maj 2003, 03:48
Rafal...

Wtedy z holowania nici bo:
1)  Nie ma kierunkowskazów i nie może zasygnalizować manewru



Dlatego ma być trójkąt z tyłu lub za tylną szybą żeby ostrzegać :)

2) Nie ma serwa, więc nie ma hamulców, więc stwarza zagrożenie



Bez serwa da się hamować pozatym dopuszczalne prędkości przy holowaniu
auta to 30 na zabudowanym, 60 na niezabudowanym, z tego da się
wyhamować bez serwa, a jak nie to trzeba dostosować prędkość, jak w
ogóle nie ma hamulców albo kierownicy to laweta :)

3) Nie ma świateł stopów



Nie musi mieć, ma być tylko trójkąt z lewej z tyłu a w niedostatecznej
widoczności też pozycyjne, a w ogóle polecam lekturę KD, rozdział
"Holowanie" :)


24 Maj 2003, 04:01
Rafal...

Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.



Niezly misz-masz by byl ;-)

Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.
Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.



Jednak jz wole ten trójkat niz "niewiadomo-gdzie" skreca...

Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie



Nie "nalezy" tylko: "zamiast oznaczenia trójkatem odblaskowym pojazd
holowany moze wysylac zólte sygnaly blyskowe w sposób widoczny dla
innych uczestników ruchu" zreszta w tym cytacie jest to ladnie
wytlumaczone:

"Ostrzegawczy trójkat odblaskowy stanowi element obowiazkowego
wyposazenia pojazdu, zatem zawsze powinien byc "pod reka".

- Powszechna praktyka jest wlaczanie w pojezdzie holowanym swiatel
awaryjnych.
Jest to oczywistym bledem, poniewaz eliminuje sie w ten sposób
mozliwosc stosowania kierunkowskazów w czasie ruchu pojazdu holowanego.

     ( swiatla awaryjne to przeciez wlaczone jednoczesnie wszystkie
kierunkowskazy )

- A co z tym zóltym sygnalem blyskowym, który moze byc zastosowany
zamiast trójkata ?

Samochodów osobowych nie wyposaza sie w swiatla pozwalajace taki sygnal
wysylac, pozostaje wiec tylko trójkat.

Ostrzegawczy sygnal swietlny blyskowy barwy zóltej, o konstrukcji
umozliwiajacej umieszczenie na pojezdzie holowanym, powinien natomiast
posiadac pojazd pomocy drogowej i wlasnie w przypadku zawezwania pomocy
technicznej móglby byc zastosowany."

Nie chce mi sie szukac co to sa dokladnie te "zólte sygnaly blyskowe",
ale wiadomo, ze chodzi o pomaranczowego koguta a nie o awaryjne, bo


24 Maj 2003, 04:30
SebaeL


Bez serwa da się hamować pozatym dopuszczalne prędkości przy holowaniu
auta to 30 na zabudowanym, 60 na niezabudowanym, z tego da się
wyhamować bez serwa, a jak nie to trzeba dostosować prędkość, jak w
ogóle nie ma hamulców albo kierownicy to laweta :)



Jak mnie raz jeden matoł "przeciągnął" po Krakówku, z Bieżanowa na Salwator
holując na linie, z prędkością dochodzącą momentami do 90 km/h, do tego w
lutym po zmierzchu, to wysiadając myślałem że dziada zabiję. Tylko myślałem
bo siły nie miałem - tak się podemną telepały nogi :)

Hamulce miałem, przepraszam, bez wspomagania była to twarda decha.

seba


24 Maj 2003, 05:18
Marcin Będkowski

Pamiętnego Dnia 2003-05-23 23:27,Oto Markus-LCA stworzył/a:

| Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
/ciach/

Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania



Albo za friko zrobić se remont przodu no nawet i może boku jak się
dobrze wymierzy w pojazd holowany ze awaryjnymi :))
Pozdrawiam
Marcin


24 Maj 2003, 07:36
J.F.


hmmm, ja w combi mam rolete:((
na tym sobie raczej trojkata nie postawie. ....



IMHO latwiej niz w wielu sedanach - tylna szyba pochyla, nie ma jak
ustawic.

J.


24 Maj 2003, 07:36
J.F.


Wlasnie mysle i bylem pewny ze tego nie ma w kodeksie. tzn obowiazku
wlacznia swiatel awar podczas holowania.(wlasnie miedzy innymi na brak
sygnalizacji skretu !



Kodeks w czasie holowania _zezwala_ na stosowanie "zoltych sygnalow
blyskowych". I nigdzie nie pisze co sie pod tym kryje - a uczeni
w kodeksie mowia ze chodzi o zolte koguty. Ta sama ustawa
uzywa w wielu miejscach okreslenia "swiatla awaryjne", dosc
konsekwetnie na oznaczenie pojazdu stojacego.

Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!



A czy to zle ?

J.


24 Maj 2003, 08:17
Tomcat

| hmmm, ja w combi mam rolete:((
| na tym sobie raczej trojkata nie postawie. ....

przycisniesz na zewnatrz wycieraczka ;)



A od gory sznurek przytrzasniety klapa :-)
Tez kiedys mialem taki dillema i nasz Futrzak
mi poradzil slusznie :-)


24 Maj 2003, 08:55
RoMan Mandziejewicz

Hello Markus-LCA,

| Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.



MLROTFL :-)

A nie można? ;-P

[...]

MLjest, dostaniesz mandat jak nic - za nieprzepisowe uzycie swiatel
MLawaryjnych.

W kwestii formalnej - możesz zacytować przepis regulujący używanie
świateł awaryjnych?


24 Maj 2003, 09:41
Remek

Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania



Popieram


24 Maj 2003, 15:22
Szymon Życiński FM

| 2) Nie ma serwa, więc nie ma hamulców, więc stwarza zagrożenie

Bez serwa da się hamować pozatym dopuszczalne prędkości przy holowaniu
auta to 30 na zabudowanym, 60 na niezabudowanym, z tego da się
wyhamować bez serwa, a jak nie to trzeba dostosować prędkość, jak w
ogóle nie ma hamulców albo kierownicy to laweta :)



AFAIK to holowac mozna przy sprawnym przynajmniej jednym hamulcu - czyli
moze to byc awaryjny (tzw. reczny)....

A sam nie zapomne jak kumpel mnie sciagal do siebie do warsztatu 90 kph po
asfalcie, a potem 60 kph po polnej drodze - nic nie widzialem tylko w oddali
jakis mostek, a potem sie zastanawialismy z bratem kiedy udalo nam sie go
minac ;)

    Szymon


24 Maj 2003, 18:37
Rafal...

Kodeks w czasie holowania _zezwala_ na stosowanie "zoltych sygnalow
blyskowych". I nigdzie nie pisze co sie pod tym kryje - a uczeni
w kodeksie mowia ze chodzi o zolte koguty. Ta sama ustawa
uzywa w wielu miejscach okreslenia "swiatla awaryjne", dosc
konsekwetnie na oznaczenie pojazdu stojacego.




pod spodem ;-)))

| Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!

A czy to zle ?



Zle, bo nie widac czy skrecasz czy nie, choc prawo chyba nie wymaga od
holowanego sygnalizowania skretu, ale awaryjne w jadacym aucie
dezorientuja :)


25 Maj 2003, 04:41
J.F.


Pamiętnego Dnia 2003-05-23 23:27,Oto Markus-LCA stworzył/a:
| Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania

Albo za friko zrobić se remont przodu no nawet i może boku jak się
dobrze wymierzy w pojazd holowany ze awaryjnymi :))



Raczysz zartowac - ciekaw jestem ktory sad uzna wina tamtego :-)

J.


25 Maj 2003, 04:42
J.F.


| Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.
ROTFL :-)



Nie wiem z czego sie tak smiejesz.

| Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.

pewnie, jak jest w bagazniku to na pewno kiepsko go widac ;-)



za pochyla, brudna tylna szyba naprawde kiepsko.
Jak jeszcze jest przyciemniana i warunki pogodowe nie sprzyjaja,
to wrecz fatalnie.

| Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
| nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.

dlaczego maja sie nienormalnie zachowac ?



Jakby sytuacja byla normalna to by nie mialy awaryjnych wlaczonych :-)

| Ps. mozna dostac mandat min 100 pln za awaryjne podczas holowania
| Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
| mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie

jest, dostaniesz mandat jak nic - za nieprzepisowe uzycie swiatel
awaryjnych.



Mandatu nie dostane, bo go po prostu nie nie przyjme :-)

J.


25 Maj 2003, 04:42
J.F.


| Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.
Niezly misz-masz by byl ;-)



Ale czytelny .

| Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.
| Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
| nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.

Jednak jz wole ten trójkat niz "niewiadomo-gdzie" skreca...



A ja odwrotnie.

Nie "nalezy" tylko: "zamiast oznaczenia trójkatem odblaskowym pojazd
holowany moze wysylac zólte sygnaly blyskowe w sposób widoczny dla
innych uczestników ruchu" zreszta w tym cytacie jest to ladnie wytlumaczone:
"Ostrzegawczy trójkat odblaskowy stanowi element obowiazkowego
wyposazenia pojazdu, zatem zawsze powinien byc "pod reka".



Niestety - pojazd nie jest jeszcze obowiazkowo wyposazony w zewnetrzny
uchwyt dla tego trojkata :-)

- A co z tym zóltym sygnalem blyskowym, który moze byc zastosowany
zamiast trójkata ?
Samochodów osobowych nie wyposaza sie w swiatla pozwalajace taki sygnal
wysylac, pozostaje wiec tylko trójkat.



Byl jakis koles ktory korki pokonywal z wlaczonymi zoltymi kogutami.
Policja nie potrafila znalezc odpowiedniego przepisu.
Poza tym starsze auta byly obowiazkowo wyposazone w kierunkowskazy
wysylajace 60 do 90 _blyskow_ na minute. Potem przepisy sie zmienily
i slowko "blyskow" zniknelo :-)

Nie chce mi sie szukac co to sa dokladnie te "zólte sygnaly blyskowe",
ale wiadomo, ze chodzi o pomaranczowego koguta a nie o awaryjne, bo




A awaryjne spelniaja wszystkie warunki ostrzegawczego swiatla
blyskowego.  Innymi slowy - odwolywac sie, moze sie przedawni :-)

J.


25 Maj 2003, 04:42
J.F.


| Mozna go tez nie przyjac. A podstawa prawna jest - w czasie holowania
| mozna, a nawet nalezy "wysylac zolte sygnaly blyskowe". I nigdzie

Najpierw poczytaj rozporzadzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów:
     262  -  z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia.



Moj pojazd jest dopuszczony do ruchu na podstawie wczesniejszej wersji
:-)

Miedzy innymi to:
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzezeniem ust. 2, wyposaza sie w nastepujace swiatla
zewnetrzne:
 1)  drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umozliwia rozwijanie
predkosci przekraczajacej 40 km/h;
 2)  mijania - pojazd samochodowy;
 3)  kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje sie do
motocykla jednosladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1
stycznia 1986 r.;
 4)  hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
 5)  oswietlajace tylna tablice rejestracyjna - pojazd samochodowy i
przyczepa;
 6)  pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokosci
1,6 m lub wiecej;
 7)  pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
 8)  odblaskowe tylne inne niz trójkatne - pojazd samochodowy;
 9)  odblaskowe tylne trójkatne - przyczepa;
 10) odblaskowe przednie - przyczepa;
 11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o dlugosci przekraczajacej 6,0
m, ciagnik siodlowy i przyczepa;
 12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla, i przyczepa;
 13) przeciwmglowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla, i
przyczepa;
 14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla;
 15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których
szerokosc przekracza 2,1 m; nie stosuje sie do podwozia samochodu
ciezarowego z kabina w zakresie swiatel obrysowych tylnych;
 16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których dlugosc
przekracza 6 m (dlugosc przyczepy powinna byc liczona razem z dyszlem).

...a dopiero potem napisz ze nie widzisz róznicy miedzy swiatlami awaryjnymi
a zóltymi sygnalami blyskowymi.



A gdzie powyzej widzisz sprecyzowanie "żoltego sygnaly błyskowego" ?
:-)

Sadzisz ze przekonasz sad grodzki ze to to samo??



Nie bede przekonywal ze to to samo, tylko ze moge wysylac takowe
sygnaly, a moje kierunkowskazy to niby jakie sa - czerwone ? I moze
jeszcze nie blyskaja :-)

J.


25 Maj 2003, 06:38
Rafal...

[...]

Poza tym starsze auta byly obowiazkowo wyposazone w kierunkowskazy
wysylajace 60 do 90 _blyskow_ na minute. Potem przepisy sie zmienily
i slowko "blyskow" zniknelo :-)



Całkowicie Cię rozumiem, ale teraz jest nowy kodeks i do niego sie
trzeba stosować ;-) a i w warunkach technicznych pojazdu tez nie ma nic
o błyskach, więc sobie pozmieniali zeby było OK, ale nie jest bo jest
jak mówisz, ale logicznym też jest ze w ruchu migać 4 kierunkami nie
wolno :). Co do sądu - byłem - i wygrać tam to prawie jak w totka
trafić, mimo ze masz racje, to policjant ma większą  ;-)))


25 Maj 2003, 07:24
Leszek

Moj pojazd jest dopuszczony do ruchu na podstawie wczesniejszej wersji
:-)



Jakie to ma znaczenie?

|  12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjatkiem motocykla, i przyczepa;
A gdzie powyzej widzisz sprecyzowanie "żoltego sygnaly błyskowego" ?



Nie ma.Więc wynika jasno z tego że światła awaryjne to światła awaryjne a
nie żółte błyskowe.

:-)

| Sadzisz ze przekonasz sad grodzki ze to to samo??
Nie bede przekonywal ze to to samo, tylko ze moge wysylac takowe
sygnaly



Światła awaryjne nie służą do wysyłania sygnałów błyskowych o czym dobrze
wiesz.
Ale z uwagi na to że każdy jest kowalem swego losu i płaci grzywnę ze swojej
kasy a nie mojej więc pozostań przy swoim zdaniu.


25 Maj 2003, 09:45
Markus-LCA

| Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.

| ROTFL :-)

Nie wiem z czego sie tak smiejesz.



z tego wyzej.

Powiedz mi jak wtedy bedziesz informowal innych uczestnikow ruchu o tym, ze
jestes holowany w momencie skrecania ? Bo wtedy w/g powyzszej (dzinwnej)
zasady ani trojkata, ani awaryjnych.... czyli na zakretach auto bedzie
nieprawidlowo oznakowane... niekoniecznie na zakretach..... np wtedy kiedy
poza obszarem zabudowanycm bedziesz wyprzedzal rowerzyste. Nie sadzisz, ze
to bedzie troche nieczytelne jesli jadac za takim "zespolem samochodow"
widzisz awaryjne, pozniej lewy kierunek... prawy i znowu awaryjne ?

| Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.

| pewnie, jak jest w bagazniku to na pewno kiepsko go widac ;-)

za pochyla, brudna tylna szyba naprawde kiepsko.



szyby sie czasami myje, jesli nie za szyba to na zewnatrz pojazdu mozna,
czyz nie ?

| Chyba lepiej mijac auta o ktorych wiesz ze zachowac sie moga
| nienormalnie niz dostrzec trojkacik w ostatniej chwili.

| dlaczego maja sie nienormalnie zachowac ?

Jakby sytuacja byla normalna to by nie mialy awaryjnych wlaczonych :-)



Czekaj.... nie pisalem o normalnej/nienormalnej sytuacji tylko o
normalnym/nienormalnym zachowaniu sie samochowow.

Mandatu nie dostane, bo go po prostu nie nie przyjme :-)



powodzenia w sadzie grodzkim...

Pozrawiam
Markus


25 Maj 2003, 17:31
J.F.


| Kodeks w czasie holowania _zezwala_ na stosowanie "zoltych sygnalow
| blyskowych". I nigdzie nie pisze co sie pod tym kryje - a uczeni
| w kodeksie mowia ze chodzi o zolte koguty. Ta sama ustawa
| uzywa w wielu miejscach okreslenia "swiatla awaryjne", dosc
| konsekwetnie na oznaczenie pojazdu stojacego.

pod spodem ;-)))



Nie do konca - nie twierdzilem ze to to samo, tylko ze ustawa nie
precyzuje o co chodzi :-) Inne przepisy IMHO tez nie - wiec jest
podstawa do pisania odwolan, a przedawnienie biegnie  :-)

| Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!
| A czy to zle ?

Zle, bo nie widac czy skrecasz czy nie, choc prawo chyba nie wymaga od
holowanego sygnalizowania skretu, ale awaryjne w jadacym aucie dezorientuja :)



Jak pisalem - wole wiedziec ze jest cos nie tak i ze mam sie dokladnie
przygladac. A na czas skretu mozna wylaczyc.

J.


25 Maj 2003, 17:32
J.F.


| Przeciez mozna awaryjne wylaczyc na czas skretu.
| ROTFL :-)
| Nie wiem z czego sie tak smiejesz.
z tego wyzej.

Powiedz mi jak wtedy bedziesz informowal innych uczestnikow ruchu o tym, ze
jestes holowany w momencie skrecania ? Bo wtedy w/g powyzszej (dzinwnej)
zasady ani trojkata, ani awaryjnych.... czyli na zakretach auto bedzie



A kto powiedzal ze trojkata nie bedzie ?

nieprawidlowo oznakowane... niekoniecznie na zakretach..... np wtedy kiedy
poza obszarem zabudowanycm bedziesz wyprzedzal rowerzyste. Nie sadzisz, ze
to bedzie troche nieczytelne jesli jadac za takim "zespolem samochodow"
widzisz awaryjne, pozniej lewy kierunek... prawy i znowu awaryjne ?



IMHO jest bardzo czytelne "ostroznie, lewo, prawo, ostroznie"

| Tylko ze trojkat jest kiepsko widoczny, a awaryjne swietnie.
| pewnie, jak jest w bagazniku to na pewno kiepsko go widac ;-)
| za pochyla, brudna tylna szyba naprawde kiepsko.
szyby sie czasami myje,



A czasem sa brudne.

jesli nie za szyba to na zewnatrz pojazdu mozna, czyz nie ?



Mozna, ale nie ma jak. Bo i do czego przymocowac ?

J.


25 Maj 2003, 18:31
J.F.


| Moj pojazd jest dopuszczony do ruchu na podstawie wczesniejszej wersji
Jakie to ma znaczenie?
| Sadzisz ze przekonasz sad grodzki ze to to samo??
| Nie bede przekonywal ze to to samo, tylko ze moge wysylac takowe
| sygnaly

Światła awaryjne nie służą do wysyłania sygnałów błyskowych o czym dobrze
wiesz.




Owa wczesniejsza wersja twierdzila np ze kierunkowskazy maja
produkowac 60-90 blyskow na minute, wiec co wysylaja ? :-)

Ale z uwagi na to że każdy jest kowalem swego losu i płaci grzywnę ze swojej
kasy a nie mojej więc pozostań przy swoim zdaniu.



Tu mi pozostaje przyznac racje i przestrzec innych ze sprawa jest
sliska, wiec blyskaja na wlasne ryzyko :-)

J.


26 Maj 2003, 02:27
Leszek

| Światła awaryjne nie służą do wysyłania sygnałów błyskowych o czym dobrze
| wiesz.



KPK
Art. 228. § 1. Fakty powszechnie znane nie wymagają dowodu ;)

Pozdr
Leszek


26 Maj 2003, 04:49
J.F.


| | Światła awaryjne nie służą do wysyłania sygnałów błyskowych o czym dobrze
| wiesz.

KPK
Art. 228. § 1. Fakty powszechnie znane nie wymagają dowodu ;)



To jest w paragrafie 22 a nie 228 :-)

J.


26 Maj 2003, 06:14
Kaczor \(c\) GSM TEAM PL 2000


Czesc.
Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas
holowania ???



:)

W piątek na odcinku między Wrześnią a Poznaniem POLICJA holowała autko,
które radośnie błyskało awaryjnymi.
Wychodzi na to, że nam nie jest dane włączać awaryjnych - błyskać mogą tylko
ci "równiejsi" :)


26 Maj 2003, 07:10
Adam Płaszczyca


Czesc.
Czy przepisy zobowiazuja do wlaczania swiatel awaryjnych podczas holowania
???



Nie, zakazują.

26 Maj 2003, 07:30
maciej__p

Witam

| Nie chce mi sie szukac co to sa dokladnie te "zólte sygnaly blyskowe",
| ale wiadomo, ze chodzi o pomaranczowego koguta a nie o awaryjne, bo




(kierunkowaskazy) oraz regulamin nr 28 (sygnały ostrzegawcze)

A awaryjne spelniaja wszystkie warunki ostrzegawczego swiatla
blyskowego.  



może wstrzymajmy się z werdyktem do czasu przeczytania powyższych regulaminów


2 Cze 2003, 03:48
Jarek Andrzejewski


Wlasnie mysle i bylem pewny ze tego nie ma w kodeksie. tzn obowiazku
wlacznia swiatel awar podczas holowania.(wlasnie miedzy innymi na brak
sygnalizacji skretu !

Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!



ale chyba ci, którzy "Drogówkę" 1 czerwca oglądali już tak nie będą
robić.


2 Cze 2003, 09:29
J.F.


| Wlasnie mysle i bylem pewny ze tego nie ma w kodeksie. tzn obowiazku
| wlacznia swiatel awar podczas holowania.
| Ale mimo to wszyscy je wlaczaja !!!

ale chyba ci, którzy "Drogówkę" 1 czerwca oglądali już tak nie będą
robić.



A co - mandacik byl czy pouczenie ?

J.


6 Cze 2003, 08:15
Jarek Andrzejewski



| ale chyba ci, którzy "Drogówkę" 1 czerwca oglądali już tak nie będą
| robić.

A co - mandacik byl czy pouczenie ?



mandacik chyba, ale to nie było jedyne przewinienie (nie było trójkąta
i AFAIR świateł mijania)


6 Cze 2003, 10:02
eM

mandacik chyba, ale to nie było jedyne przewinienie (nie było trójkąta
i AFAIR świateł mijania)



6 Cze 2003, 11:40
Mattik

Pojazd holujacy MUSI miec wlaczone swiatla mijania. Pojazd holowany
CONAJMNIEJ pozycyjne. Poza tym pojazd holowany MUSI miec z tylu (za szyba,
na klapie bagaznika etc) zamocowany trojkat ostrzegawczy zgodny z Polskimi
wymogami. Linka holownicza MUSI byc w srodku odcinka pomiedzy pojazdem
holowanym a holujacym oznaczona czerwona choragiewka. Swiatla awarayjne
wlacza sie TYLKO I WYLACZNIE w czasie postoju. Kiedy pojazdy sa w ruchu
swiatla awaryjne nalezy BEZWZGLEDNIE wylaczyc. Kierunkowskazy sluza do
wskazywania zmian kierunku ruchu!!!

To tyle :)

| mandacik chyba, ale to nie było jedyne przewinienie (nie było trójkąta
| i AFAIR świateł mijania)
| --

To jak to sie powinno holowac ?? bo szczerze mowiac to ja tez nie mam do




7 Cze 2003, 05:03
Jarek Andrzejewski


| mandacik chyba, ale to nie było jedyne przewinienie (nie było trójkąta
| i AFAIR świateł mijania)
| --

To jak to sie powinno holowac ?? bo szczerze mowiac to ja tez nie mam do



holujący: światła mijania, holowany, trójkąt z tyłu po lewej stronie
(i chyba światła tylne, ale nie mam teraz KD pod ręką), nie szybciej
niż 30 km/h w o.z. i 60 km/h - poza nim.



Strona 1 z 11


Podobne tematy

dodatkowe światło stop - warto mieć, czy zbędny wydatek - wypowiedz się :)
Czy zielone swiatlo uniewaznia znak "zakaz wjazdu"?
Problemy z policja przy zaslonietych swiatlach/tablicy?
Czy to prawda, że ci co dawniej jeździli na światłach są przeciw nakazowi?
Światła dzienne + halogeny. Jest taki cos do kupienia?
Światła mijania w FSO 1500 - jak polepszyć?
swiatla mijanie i wieksze zuzycie paliwa
a ja na światłach przez cały rok
pokazywanie swiatlami ze stoja
na swiatłach od 17 kwietnia
  • thomas schelling
  • page 42
  • jak madrze wybrac sprzet agd
  • czesci do lanos
  • jacek jarnicki
  • Krzyże kowalskie
  • Samsung D600 info
  • dachówka średzka
  • coverderm lublin
  • Kolekcja wypowiedzi z for dyskusyjnych / Indeks